Forum Civilization IV Strona Główna Civilization IV
Gry przez Direct IP connection
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Strategia i Taktyka gry Multiplayer

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Civilization IV Strona Główna -> All about CIV
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jedrus07
Kusznik
Kusznik



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: London Town Babe!!!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:38, 25 Sie 2009    Temat postu: Strategia i Taktyka gry Multiplayer

Jest to temat w ktorym chcialbym, zeby gracze dzielili sie swoja strategia i taktykami jakich uzywaja w multiplayerze (gra sie duzo inaczej niz na SP). Nikt oczywiscie nie musi mowic wszystkiego i posty sa dobrowolne. Moze ja zaczne od malego eseju na temat: jak grac, zeby... no, nie bede tego jakos szumnie nazywal. Po prostu jak gram i jak warto grac.

Podstawowe zalozenia:

-Zaczynajac gre warto jest przewidziec w jaki sposob bedzie ona rozstrzygana. Kazda gra na malej mapie bedzie raczej rozstrzygnieta agresja, anizeli jakims innym zwyciestwem. Gry na archipelagach, kontynentach maja jakies tam szanse na pokojowy koniec, ale generalnie start (jesli nie jestesmy sami) i przewaga jest uzalezniona od tego kto zdobedzie jak najwiecej terenu.

-Jesli juz gramy na mapie z potencjalnie agresywnym zakonczeniem, lub pierwsza faza (mysle, ze jest to wiekszosc przypadkow), to WSZYSTKO co robimy musi prowadzic do rozbudowy naszej potegi militarnej. Tutaj chcialbym podkreslic- WSZYSTKO. Jesli cos robimy i nie pomaga to rozwinac naszej mocy, to po prostu tracimy czas, bo zaraz przyjdzie ktos kto zbudowal sobie armie i zniszczy wszystkie nasze sliczne dlugo budowane budynki.

Co rozumiemy poprzez dzialanie na korzysc rozwoju militarnego:

-Tutaj warto zauwazyc, ze dwa glowne czynniki ktore maja znaczenie to nauka- jak szybko jestesmy w stanie opracowac technologie wojskowe i produkcja- jak szybko budowac jednostki.

-Od razu mala dygresja- ja przez dlugi czas ( Embarassed ) nie zdawalem sobie sprawy, ze produkcja nauki jest bezposrednie powiazana z iloscia zlota zebranego przez naszych ludzi. No i tutaj wazny punkt- zloto jest mega istotne. Kopalnie zlota/kamieni/srebra i chatki sa szalenie wazne. Szczegolnie chatki, bo to one pozniej daja nam wiekszosc pieniedzy w trakcie gry i sprawiaja, ze konkurujemy technologicznie z reszta.

-Z tego wynika jeszcze inna ciekawa rzecz- robotnicy sa szalenie istotni i jesli nasze miasta pracuja na jakichkolwiek nieulepszonych polach to znaczy najprawdopodobniej, ze potrzebujemy wiecej robotnikow. Niby + 2 za zbudowanie kopalni to nic... Po 90 turach gry mamy stonehedge za darmo, albo 6sciu lucznikow... Widzicie... A to jedna rzecz ktora zbudowal jeden robotnik Smile

-Wycinac lasy. Wyciannie lasow daje nam GIGANTYCZNA przewage nad przeciwnikami. Ulepszone pole jest zawsze lepsze od lasu (jesli jest chatka), a jeden wyciety las to jeden lucznik/axeman/swordman co tam sobie chcemy praktycznie za darmo. Absolutna koniecznoscia jest wycinanie lasow zaraz przy miastach ze wzgledow obronnych- wrog przyczajony w lesie, pod miastem to po prostu tragedia...

To taki krotki wstep odnosnie rzeczy ktore uwazam za przydatne. Nie chce pisac wiecej, bo nie wiem czy to madre i czy kogos zainteresuje. Czekam na wasze reakcje i opinie. Pozdrawiam Very Happy


Dragorth- Świetny pomysł na temat i ze wszystkich sił postaram się włożyć tu swoje 3 grosze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Civilization IV Strona Główna -> All about CIV Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin