Civilization IV
Gry przez Direct IP connection
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Civilization IV Strona Główna
->
All about CIV
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólne
----------------
Pomysły
Dokumentacja
GALERIA
Civilization IV - gry aktywne
----------------
Wyspy
PKB
ExWidmo
Osadnik Radek
Surykatka
BezQla
BezQla2
FKR
DFK
Brylantowy Ludwik
Dalajlama
Filozofy
Hall of Fame - gry zakończone
----------------
Nowy Dom - MOD Final Frontier
DK
Robert the Brylant
Szachy tyranów
Zielony fiut
Tożsamość Khana
Pojedynek
1sza po długiej przerwie :>
Sojusznicy
AI na Emperor
Pączek vel. Pączkowy maraton
[GRY ODRZUCONE]
Civilization IV - gry zawieszone
----------------
Nowy Dom - MOD Final Frontier
Rise of Mankind MOD
Dzikie kontynenty
Wolna amerykanka
Nowy ląd
Industrializm
Starożytne Państwa
Walka o przetrwanie
Wrzące jeziora
Morze wewnętrzne
Globalne pola
Koło Fortuny
Wściekłe zwierzaki
Nowy ląd
Szachy tyranów
Arboria RoM
Balanced
Full 18
4x4
Robert the Brylant
Hyde Park
----------------
All about CIV
Offtop
Administracja
----------------
Forum
Archiwum
BK
01
03
RtB 02
ND DFK
03
01
02
Shoutbox
----------------
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
jedrus07
Wysłany: Wto 0:38, 25 Sie 2009
Temat postu: Strategia i Taktyka gry Multiplayer
Jest to temat w ktorym chcialbym, zeby gracze dzielili sie swoja strategia i taktykami jakich uzywaja w multiplayerze (gra sie duzo inaczej niz na SP). Nikt oczywiscie nie musi mowic wszystkiego i posty sa dobrowolne. Moze ja zaczne od malego eseju na temat: jak grac, zeby... no, nie bede tego jakos szumnie nazywal. Po prostu jak gram i jak warto grac.
Podstawowe zalozenia:
-Zaczynajac gre warto jest przewidziec w jaki sposob bedzie ona rozstrzygana. Kazda gra na malej mapie bedzie raczej rozstrzygnieta agresja, anizeli jakims innym zwyciestwem. Gry na archipelagach, kontynentach maja jakies tam szanse na pokojowy koniec, ale generalnie start (jesli nie jestesmy sami) i przewaga jest uzalezniona od tego kto zdobedzie jak najwiecej terenu.
-Jesli juz gramy na mapie z potencjalnie agresywnym zakonczeniem, lub pierwsza faza (mysle, ze jest to wiekszosc przypadkow), to WSZYSTKO co robimy musi prowadzic do rozbudowy naszej potegi militarnej. Tutaj chcialbym podkreslic- WSZYSTKO. Jesli cos robimy i nie pomaga to rozwinac naszej mocy, to po prostu tracimy czas, bo zaraz przyjdzie ktos kto zbudowal sobie armie i zniszczy wszystkie nasze sliczne dlugo budowane budynki.
Co rozumiemy poprzez dzialanie na korzysc rozwoju militarnego:
-Tutaj warto zauwazyc, ze dwa glowne czynniki ktore maja znaczenie to nauka- jak szybko jestesmy w stanie opracowac technologie wojskowe i produkcja- jak szybko budowac jednostki.
-Od razu mala dygresja- ja przez dlugi czas (
) nie zdawalem sobie sprawy, ze produkcja nauki jest bezposrednie powiazana z iloscia zlota zebranego przez naszych ludzi. No i tutaj wazny punkt- zloto jest mega istotne. Kopalnie zlota/kamieni/srebra i chatki sa szalenie wazne. Szczegolnie chatki, bo to one pozniej daja nam wiekszosc pieniedzy w trakcie gry i sprawiaja, ze konkurujemy technologicznie z reszta.
-Z tego wynika jeszcze inna ciekawa rzecz- robotnicy sa szalenie istotni i jesli nasze miasta pracuja na jakichkolwiek nieulepszonych polach to znaczy najprawdopodobniej, ze potrzebujemy wiecej robotnikow. Niby + 2 za zbudowanie kopalni to nic... Po 90 turach gry mamy stonehedge za darmo, albo 6sciu lucznikow... Widzicie... A to jedna rzecz ktora zbudowal jeden robotnik
-Wycinac lasy. Wyciannie lasow daje nam GIGANTYCZNA przewage nad przeciwnikami. Ulepszone pole jest zawsze lepsze od lasu (jesli jest chatka), a jeden wyciety las to jeden lucznik/axeman/swordman co tam sobie chcemy praktycznie za darmo. Absolutna koniecznoscia jest wycinanie lasow zaraz przy miastach ze wzgledow obronnych- wrog przyczajony w lesie, pod miastem to po prostu tragedia...
To taki krotki wstep odnosnie rzeczy ktore uwazam za przydatne. Nie chce pisac wiecej, bo nie wiem czy to madre i czy kogos zainteresuje. Czekam na wasze reakcje i opinie. Pozdrawiam
Dragorth-
Świetny pomysł na temat i ze wszystkich sił postaram się włożyć tu swoje 3 grosze.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 phpBB Group
Chronicles phpBB2 theme by
Jakob Persson
(
http://www.eddingschronicles.com
). Stone textures by
Patty Herford
.
Regulamin